S motorovým rogalem na Plumlovskou dráhu
14. 8. 2008
Díky Zdenovi Klimešovi jsem se okolo letání pohyboval od malička. Byl jsem u toho, když se učil létat svahovým rogalem, poté se učil létat svahovým padákem, který si sám nastříhal a ušil. Pak přišlo na řadu motorové rogalo. Už si vůbec nepamatuji, jaká byla Zdenova první tříkolka a jaký měla motor. Na to se musím Zdeňka zeptat :-) Mám ale takové tušení, že jeho první tříkolka měla motor Jawa 250.
Pamatuji si, že v roce 1987 jsme pravidelně jezdili létat s motorovým rogalem na čmeláckou dráhu za Plumlov. To mi tenkrát bylo 11 roků.
Jeden takový den se mi vštípil do paměti.
Zdena (20) míval rogalo a motorovou tříkolku schovanou u "stařenky". Byl to dům, který jim patřil a kde v té době nikdo nebydlel. Zdena tam opravoval svou Škodu 100 a často tam ladil motor na tříkolce. Velmi dobře si také pamatuji, že tam dříve parkoval motokáru, na které mě nejednou svezl. To jsem měl asi 5 roků.
Tehdy létání na motorovém rogalu nebylo vůbec jednoduché. Motorové rogalo se muselo na dráhu převážet v rozebraném stavu. Z tříkolky se musel sundat motor a nádrž, poté se tříkolka složila a to vše se dalo do jeho hnědé Škody 100. Rogalo se převáželo složené na autozahrádce. Poté co se dojelo na dráhu, se vše vytáhlo z auta a pomalu se všechno složilo. Po absolvování letu Zdena s rogalem přistál a vše se muselo opět rozdělat, dát do auta a pak se teprve mohlo jet domů. Nezapomeňme, že se tehdy psal rok 1985 a v tehdejším Československu vládla tehdy hluboká totalita. Ti, kteří létali na těchto strojích, byli často vyhledáváni veřejnou bezpečností VB.
Z toho dne, kdy jsem Zdenu K. doprovázel, si pamatuji, že jsme spolu vše naložili do jeho Škody 100. V ten den s námi jel také jeho bratranec Toňa Matoušek. Na dráhu jsme vyjeli odpoledne. Po příjezdu na čmeláckou dráhu za Plumlovem, jsme celé rogalo složili. Zdena pak udělal krátký, asi půlhodinový let. Po přistání jsme vše složili a domů jsme se vraceli už za tmy. Já seděl na zadním sedadle a vedle sebe jsem měl ještě teplý motor z tříkolky, který krásně voněl benzínem. :-)
Pamatuji si, že v roce 1987 jsme pravidelně jezdili létat s motorovým rogalem na čmeláckou dráhu za Plumlov. To mi tenkrát bylo 11 roků.
Jeden takový den se mi vštípil do paměti.
Zdena (20) míval rogalo a motorovou tříkolku schovanou u "stařenky". Byl to dům, který jim patřil a kde v té době nikdo nebydlel. Zdena tam opravoval svou Škodu 100 a často tam ladil motor na tříkolce. Velmi dobře si také pamatuji, že tam dříve parkoval motokáru, na které mě nejednou svezl. To jsem měl asi 5 roků.
Tehdy létání na motorovém rogalu nebylo vůbec jednoduché. Motorové rogalo se muselo na dráhu převážet v rozebraném stavu. Z tříkolky se musel sundat motor a nádrž, poté se tříkolka složila a to vše se dalo do jeho hnědé Škody 100. Rogalo se převáželo složené na autozahrádce. Poté co se dojelo na dráhu, se vše vytáhlo z auta a pomalu se všechno složilo. Po absolvování letu Zdena s rogalem přistál a vše se muselo opět rozdělat, dát do auta a pak se teprve mohlo jet domů. Nezapomeňme, že se tehdy psal rok 1985 a v tehdejším Československu vládla tehdy hluboká totalita. Ti, kteří létali na těchto strojích, byli často vyhledáváni veřejnou bezpečností VB.
Z toho dne, kdy jsem Zdenu K. doprovázel, si pamatuji, že jsme spolu vše naložili do jeho Škody 100. V ten den s námi jel také jeho bratranec Toňa Matoušek. Na dráhu jsme vyjeli odpoledne. Po příjezdu na čmeláckou dráhu za Plumlovem, jsme celé rogalo složili. Zdena pak udělal krátký, asi půlhodinový let. Po přistání jsme vše složili a domů jsme se vraceli už za tmy. Já seděl na zadním sedadle a vedle sebe jsem měl ještě teplý motor z tříkolky, který krásně voněl benzínem. :-)
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář